Web stranica promovira vaš posao 24 sata dnevno i to svaki dan u godini. Vaša konkurencija također ne spava i nastoji biti što efikasnija sa svojim web stranicama. Nastojanje da budemo brži i bolji od konkurencije tjera nas da izradimo web stranicu koja će uspješno raditi za nas.

Ukoliko planirate izraditi poslovnu web stranicu ili web shopu, ili imate web stranicu koju je ‘pregazilo vrijeme’, nadamo se da će vam naši savjeti pomoći kod odabira dizajna vaše poslovne web stranice.

Glavni elementi dizajna web stranice

 

Zaglavlje web stranice

U zaglavlju web stranice uobičajeno se nalaze slijedeći elementi. Ovi elementi su vidljivi bez obzira na kojoj se stranici nalazimo.

  • Logo: Logo predstavlja vizualni identitet vaše tvrtke ili obrta. Ukoliko već imate logo poželjno je da se isti nalazi i na web stranici kako bi vas postojeći korisnici lakše prepoznali. Ukoliko nemate logo može se postaviti privremeni logo koji se može zamijeniti kada napravite logo tvrtke s kojim ćete biti zadovoljni. Vodite računa da se logo ne koristi samo na web stranici, već i na vizitkama, mailovima, prospektima… Logo mora biti dobre kvalitete i najčešće mora biti u .png formatu slike. Klik na logo u zaglavlju treba odvesti posjetitelja na naslovnicu web stranice.
  • Kontakt informacije: Ponekad je dobro postaviti najvažnije kontakt informacije kao što su broj telefona ili mobitela, email ili gumb koji vodi na stranicu Kontakt, na samom vrhu stranice. Na ovaj način posjetitelj vaš može jednostavni kontaktirati bez obzira na kojoj stranici se trenutno nalazi. Da li će se prikazivati kontakt informacije na vrhu web stranice prvenstveno zavisi od cjelokupnog dizajna teme koju koristimo.
  • Glavna navigacija (glavni izbornik): Glavni izbornik na vrhu stranice je jedan od najvažnijih elemenata web stranice i on mora omogućiti posjetiteljima da sa najviše dva do tri klika dođu do krajnje stranice. Izbornik mora biti jasan i jednostavan i ne smije sadržavati previše linkova kako ne bi zbunio posjetitelje. Također treba voditi računa da se kod manjih ekrana – tableta i mobitela koristi odgovarajući (tzv. ‘hamburger’) izbornik.
  • Breadcrumbs: Breadcrumbs olakšavaju navigaciju kroz web stranicu sa više razina. Posjetitelj se lagano vrati na prethodnu razinu i pogleda i ostale stranice ili proizvode u toj kategoriji.

Slider (na početnoj stranici)

Slider se često koristi na početnoj stranici naše web stranice. Slider privlači pozornost posjetitelja i omogućava nam da istaknemo naše ključne djelatnosti ili proizvode. Poželjno je da slider ima natpis ili gumb koji posjetitelja poziva na akciju (‘Saznajte više’, ‘Zatražite ponudu’, ‘Pogledajte proizvod’ i sl.). Oko korištenja slidera postoje oprečna mišljenja s obzirom da korištenje slidera sa kvalitetnim slikama dosta usporava otvaranje web stranice a rijetko koji posjetitelj čeka da se promijeni početni slajd. U svakom slučaju ne preporuča se postavljanje više od tri slajda. Slider se jako rijetko koristi na drugim stranicama osim početne stranice.

Dizajn moderne poslovne web stranice

Glavni elementi dizajna moderne poslovne web stranice

Područje glavnog sadržaja

Područje glavnog sadržaja je najznačajniji dio naše stranice u kojem detaljnije predstavljamo naše proizvode ili usluge. Kod uređivanja moramo uvijek voditi računa da sadržaj bude optimiziran za pretraživače – SEO, kako bi stranica bila bolje pozicionirana na Googlu.

  1. Početna stranica – Naslovnica: Na početnoj stranici moraju se nalaziti glavni podaci o tome čime se bavite, primjerima vaših usluga ili proizvoda, svjedočanstvima dosadašnjih klijenata (ako ih imate i ona su pozitivna), kao i linkovima na stranice sa detaljnijim opisima proizvoda ili usluga. Sadržaj na naslovnici mora prvenstveno biti atraktivan i kreativan, kako bi privukao pozornost posjetitelja, ali i dovoljno jednostavan kako ne bi zbunio posjetitelje o suštini vašeg poslovanja. Poželjno je da se u sadržaju naslovnice koriste ključne riječi (značajne za SEO), ali na naslovnici one nisu prioritet.
  2. Ostale stranice: Kod poslovnih stranica uz početnu stranicu najčešće se koriste stranice kao što su: O nama, Usluge/proizvodi, Reference ili primjeri radova i slično. Konkretan broj stranica zavisi od veličine i složenosti tvrtke ili obrta, odnosno ukoliko se radi o web shopu, od broja kategorija i proizvoda.
  3. Bočna traka: Bočna traka se obično nalazi s lijeve ili desne strane unutar područja glavnog sadržaja i na njoj se najčešće prikazuju kategorije proizvoda, reklame i sličan sadržaj.
  4. Blog/Novosti: Blog objave ili stranica Novosti, su značajne za poslovne web stranice jer omogućavaju povezivanje sa potencijalnim klijentima i pomažu u izgradnji branda vaše tvrtke ili obrta. Blog objave ili novosti su također značajne za bolje pozicioniranje na Googlu. Elementi na stranici kao što su pregled kategorija, pretraživanje, komentari, socijalne mreže i prijava za newsletter, također su poželjni na poslovnim web stranicama.
  5. Kontakt stranice: Kontakt stranica je također važan element web stranice i mora omogućiti potencijalnim klijentima da što brže i jednostavnije stupe u kontakt sa vama. Ova stranica mora sadržavati sve opcije za kontakt sa vama: fizičku adresu, broj telefona i mobitela, email, linkove na socijalne stranice (Facebook, Twitter…). Na stranici mora biti i kontakt obrazac za slanje upita te karta sa fizičkom lokacijom tvrtke ili obrta.

Podnožje web stranice

Kao što i sam naziv govori, podnožje je najdonji dio web stranice i načelno sadrži slijedeće elemente:

  • Kontakt informacije: Za poslovne web stranice izuzetno je značajno da se ključne kontakt informacije, kao što su fizička adresa, brojevi telefona i mobitela, email adrese i sl. nalaze u podnožju svake stranice.
  • Radno vrijeme: Radno vrijeme je također poželjno postaviti u podnožju web stranice kako bi posjetitelji znali
  • Postavite ikone sa linkovima na stranice društvenih mreža koje koristite (Facebook, Twitter, Google+…) kako bi ih posjetitelji također mogli razgledati.
  • ‘Chat’ mogućnost: U zavisnosti od konkretne djelatnosti i mogućnosti, ponekad je korisno ugraditi mogućnost ‘chata’  odnosno direktne komunikacije sa posjetiteljima. ‘Live chat’ pomaže u uspostavi povjerenja i dobro ga je postaviti na ‘sticky’ poziciju u podnožju stranice.
  • Prijava za newsletter: Polja za prijavu za newsletter u podnožju stranice omogućavaju prikupljanje email adresa posjetitelja koji su zainteresirani za vaše proizvode ili usluge.
  • Pomoćni izbornik: You can also use secondary menu option in footer to encourage user to explore more in your website. U podnožje web stranice također možemo ugraditi i pomoćni izbornik (ukoliko se radi o jednostavnijim web stranicama to može biti i naš glavni izbornik) kako bi olakšali navigaciju i potaknuli posjetitelje da dodatno istraže vašu web stranicu.
  • Copyright informacije: Na samom dnu web stranice obično se postavljaju ‘Copyright’ informacije i naziv tvrtke ili dizajnera koji su izradili web stranicu.

Današnji trendovi u dizajnu poslovnih web stranica

Prilikom odabira dizajna web suvremenih poslovnih web stranica posebno treba obratiti pozornost na slijedeće aspekte:

Dizajne prilagodljiv veličini ekrana – od računala do mobitela

Mogućnost prikaza web stranice na različitim veličinama ekrana je jedna od najvažnijih karakteristika modernih web stranica. Vaša poslovna web stranica mora se prilagoditi svakoj veličini ekrana – od desktop računala, laptopa, tableta do mobitela. Google kod rangiranja web stranica daje veliki značaj upravo prikazu web stranica na mobilnim uređajima.

Odabir slika za web stranicu

Na poslovnim web stranicama trebale bi se koristiti kvalitetne slike koje su potpuno poklapaju sa vašom djelatnošću. Profesionalne i oštre slike proizvoda i usluga imaju veliki utjecaj na to da li će posjetitelj odabrati vaš proizvod ili uslugu. Ipak prilikom odabira slika treba voditi računa da je potrebno optimizirati njihovu veličinu i kvalitetu kako ne pretjerano smanjile brzinu učitavanja web stranice.

Zaboravite na Flash

Flash sadržaj je ranije bio jako popularan format za sadržaj web stranca. Google i ostali pretraživači ne prepoznaju sadržaj izrađen sa flashom, a Google Chrome je najavio blokiranje flash sadržaja. Ako imate web stranicu izrađenu sa flashom vrijeme je da je modernizirate.

Zaboravite pozadinski audio

Slično kao i kod flasha, pozadinski audio kod otvaranja web stranice ili određenog sadržaja na stranici, je bio nekad prilično popularan. Za poslovne web stranice to se danas smatra neprofesionalnim (osim ukoliko se ne bavite prodajom pjesama ili slično), a također značajno usporava brzinu otvaranja web stranice.

Zaključak

Nadamo se da će vam ovo upoznavanje sa glavnim elementima moderne poslovne web stranice ili web shopa, kao i pregled suvremenih trendova u dizajnu web stranica, pomoći kod izrade moderne poslovne web stranice ili web shopa. Ako trebate izradu modernog web shopa pogledajte našu ponudu.