Google je nedavno pokrenuo novi koncept nazvan „Ubrzane mobilne stranice“ (Accelerated Mobile Pages) ili ukratko Google AMP. Ovdje ćemo ukratko objasniti što je AMP i njegovu svrhu, te tko bi ga trebao implementirati i zašto.
Što su „Ubrzane mobilne stranice“ – AMP?
Projekt AMP ima osnovni cilj da omogući skoro trenutno očitavanje web stranica na mobilnim uređajima – mobitelima i tabletima. Velik broj ljudi još uvijek ima relativno spori internet (2G i 3G), a sve veći broj ljudi pristupa internetu preko mobilnih uređaja (prvenstveno mobitela).
Kako bi omogućio brzinu očitavanja web stranica na mobitelima, projekt AMP ograničava određene mogućnosti i sadržaj web stranica. Atraktivan dizajn i zgodne animacije se eliminiraju na račun brzine očitavanja web stranice.
AMP stranice možemo promatrati kao značajno izrezane verzije normalnih web stranica koje su oslobođene svih dizajnerskih atraktivnosti, ali zadržavaju sav značajan sadržaj. Mnoge stvari kao što su oglasi, analitika, linkovi “Saznajte više” I sl. su ograničeni.
Prijeći na AMP ili još malo pričekati?
S obziroma da Google u svojim rezultatima pretraživanja na mobilnim uređajima daje posebni naglasak na AMP stranice, preporuka je da vlasnici blog stranica i portala s vijestima obavezno iskoriste ove prednosti. Vlasnici poslovnih web stranica i web shopova bi s obzirom na postojeća ograničenja možda ipak trebali pričekati s implementacijom ovog projekta.