Razumijevanje osnova SEO – optimiziranja web stranica za pretraživače je izuzetno značajno za uspjeh vaše web stranice. Pretraživači kao što je Google prvenstveno slijede linkove sa jedne stranice na drugu.
Google se sastoji od alata za indeksiranje, indeksa i algoritma. Google-ov alat za indeksiranje prati linkove na način da neprekidno kruži internetom i pamti HTML verzije svih stranica u divovskoj bazi koja se naziva indeks.
Indeks se dopunjuje kada Google-ov alat za indeksiranje pronađe novi ili dopunjeni sadržaj na vašoj web stranici. Google tada u svom indeksu zapamti novu verziju vaše stranice.
Koliko često će Google-ov alat za pretraživanje posjetiti vašu stranicu zaviso od posjećenosti web stranice i količine izmjena na web stranici.
Ako je vaša web stranica nova da bi Google saznao za nju mora postojati link sa neke postojeće web stranice na nju i tada će Google uvrstiti vašu web stranicu u svoj indeks. Zbog toga je bitno da se nakon postavljanja web stranice na server izvrši prijava web stranice na pretraživače – prvenstveno na Google, a što rade osobe koje vam izrađuju web stranicu.
Google-ov tajni algoritam
Nakon što je Google indeksirao vašu web stranicu ona se može prikazati u rezultatima pretraživanja. Google nastoji pronaći traženi pojam na web stranicama koje je indeksirao. Pri tome se Google služi specifičnim algoritmom koji odlučuje koje će se stranice prikazivati u rezultatima pretraživanja i što je izuzetno važno kojim redoslijedom. Kako ovaj algoritam radi je tajna. Nitko ne zna točno koji faktori odlučuju redoslijed rezultata pretraživanja.
Algoritam kojim se Google koristi nije statičan već se reovito mijenja. Faktori koji odlučuju redoslijed i značaj pojedinih faktora se mijenjaju jako često. Iako je sam algoritam tajan, Google nas obavještava koji su faktori važni, ali mi ne znamo da li nas obavještava o svim faktorima i koliko je koji faktor važan. Jedino kroz testiranje možemo stvoriti relativno dobar osjećaj o važnosti pojedinih faktora i promjenama faktora.
Google-ova stranica rezultata pretraživanja
Na stranici rezultata pretraživanja Google prikazuje 7 ili 10 linkova na stranice koje Google smatra najrelevantnijima za traženi pojam. Ove rezultate nazivamo „organski rezultati pretraživanja“. Na slijedećim stranicama rezultata pretraživanja pojavljuje se više rezultata, ali što je vaša stranica niže u rezultatima pretraživanja, manja je šansa da će je netko posjetiti.
Oko 10 linkova na prvoj stranici većinu vremena su plaćeni oglasi, za koje se Googlu plaća da ih prikazuje kada se taj oglas poklapa sa traženim pojmom. Ovo oglašavanje se vrši putem računa na Google Adwords, a cijena klika na oglas ovisi od konkurencije za traženi pojam.
Značaj linkova za pozicioniranje na pretraživačima
Bitno je razumjeti kako Google i većina ostalih pretraživača koriste linkove. Broj linkova koji vode na određenu web stranicu određuje koliko je ta stranica važna. Dakle, što web stranica ima više linkova koji vode na nju, pretraživači je smatraju važnijom. Za bolje rangiranje na Googlu važni su kako vanjski linkovi sa drugih web stranica, tako i unutarnji linkovi koji vode sa jedne stranice na drugu, unutar iste web stranice.
Neki linkovi su važniji od drugih. Linkovi koji dolaze sa web stranica sa velikim brojem ulaznih linkova su uglavnom važniji od onih koji dolaze sa web stranica sa malim brojem ulaznih linkova.
Značaj linkova za pozicioniranje web stranica rezultira potrebom za prikupljanjem linkova na vašu web stranicu. Sve dok su linkovi koje prikupljate logični i korisni ovo je dobro za SEO, ali treba voditi računa da se ne prikupljaju (ili još gore kupuju) loši linkovi, jer vas Google može kazniti i izbaciti vašu web stranicu sa rezultata pretraživanja.
SEO i Google
Optimizacija web stranica (SEO) je postupak optimiziranja web stranica kako bi se one pojavile na što višim pozicijama u organskim rezultatima pretraživanja. Da bi se to ostvarilo SEO nastoji oblikovati web stranicu prema Googlovom algoritmu. Iako algoritam koji Google koristi za pozicioniranje web stranica ostaje tajan, godine iskustva u SEO rezultirale su da se može relativno dobro odrediti značaj pojedinih faktora.
Značajno je kontinuirano pratiti sve objave o promjenama algoritma koje objavljuje Google i provoditi stalna testiranja. Bitno je imati u vidu da Google nastoji korisnicima osigurati najbolje rezultate za traženi pojam. Ukoliko se želite visoko pozicionirati za određeni pojam, vaša web stranica mora pružati kvalitetan sadržaj za taj pojam.