Što je SEO?

SEO je kratica za Search Engine Optimization (optimizacija web stranica za tražilice) i možemo je opisati kao nastojanja da osiguramo visoke pozicije na tražilicama za ključne riječi vezane uz naše djelatnosti ili proizvode koje prodajemo.

SEO optimizacija web stranica je u zadnjih nekoliko godina s pravom dobio veliku pozornost kod izrade i uređivanja web stranica. To je razumljivo s obzirom na veliki broj web stranice koje se svakim danom pojavljuju što dovodi do velike konkurencije unutar svake djelatnosti.

Cilj optimizacije web stranice je osigurati da se naša web stranica pojavljuje na prvoj stranici (ili među prvih nekoliko stranica), kada ljudi u tražilicu upišu ključne riječi vezane uz naše djelatnosti, usluge ili proizvode.

Zašto moramo raditi SEO – optimizaciju web stranica?

Većina ljudi koji pretražuju na internetu (prema nekim istraživanjima i preko 90%) završava svoju pretragu na prvoj stranici rezultata pretraživanja, čime su stranice koje su izlistane na prvoj stranici Googla u ogromnoj prednosti u odnosu na ostale web stranice.

Kada to imamo u vidu onda je jasno zašto tvrtke troše ogromne novce kako bi svoju stranicu dovele na što višu poziciju na pretraživačima.

Što utječe na rang vaše web stranice na Googlu?

U današnje vrijeme na rangiranje web stranica na Googlu uglavnom utječu optimizacija same web stranice, vanjski linkovi na vašu web stranicu i društvene mreže.

Optimizacija same web stranice je u svakom slučaju najznačajniji faktor optimizacije stranice. SEO prvenstveno ovisi o strukturi web stranice, sadržaju i posebno ključnim riječima unutar sadržaja.

Pravilno korištenje naslova stranica, meta opisa, tagova slika i unutarnjih linkova su također od velikog značaja za rangiranje vaše web stranice.

Prije nego se krene na druga područja potrebno je maksimalno iskoristiti sve mogućnosti na unutarnoj optimizaciji svoje web stranice.

Vanjski linkovi koji vode na vašu stranicu su također zanačajan faktor poboljšanja pozicije vaše web stranice na pretraživačima.

Ipak, danas je potrebno biti jako pažljiv kod pribavljanja ovih linkova. Linkovi na vašu stranicu moraju biti kvalitetni, vezani uz sadržaj vaše web stranice i prirodni. Korištenje generatore linkova (koji su prije nekoliko godina bili neizbježni) Google danas značajno sankcionira. Isto tako treba voditi računa da ti linkovi nisu spam.

SEO optimizacija web stranica – kako je napraviti?

Najprije moramo istražiti ključne riječi koje su važne za djelatnost naše tvrtke, obrta i slično. Za ovo nam najbolje može poslužiti Googlov alat (Google Keyword Planer – https://adwords.google.hr/KeywordPlanner) koji nam može dati podatke o broju mjesečnih pretraživanja za pojedinu ključnu riječ.

Nakon što smo pronašli ključne riječi vezane uz naš posao ili proizvode potrebno je optimizirati i preurediti sadržaj naših web stranica kako bi bile što bogatije ključnim riječima, ali da zadrže prirodan izgled i čitljivost.

Osigurati da su meta opisi i ključne riječi prisutni na svakoj pojedinoj stranici.

Nakon što smo napravili SEO vlastite stranice možemo pristupiti prikupljanju kvalitetnih vanjskih linkova na vašu web stranicu.

Ovo su osnove SEO koju možete sami uraditi. To zahtjeva dosta vremena i truda, ali će sigurno dati rezultate. Naravno, ukoliko vam to budžet dopušta, uvijek vam ostaje opcija da za optimizaciju vaše web stranice angažirate stručnjake za SEO.