Tekst bez naslova je jako težak za čitanje. Naslovi i podnaslovi značajno pomažu u čitanju teksta. Naslovi služe kako bismo brzo shvatili o čemu se radi u tekstu i na taj način donijeli odluku da li želimo pročitati taj tekst ili ne.
U ovom članku upoznat ćemo se o tome kako pravilno koristiti naslove u web stranicama i kakav je njihov značaj za SEO optimizaciju (prilagođavanje web stranice za lakše pronalaženje od strane pretraživača – Google).
Naslovi i struktura teksta
Naslovi služe kako bi vodili čitatetlje kroz tekst i zbog toga ljudi obično pažljivo čitaju naslove. Naslovi služe kako bi pokazali o čemu se radi unutar odlomka i koji sadržaj posjetitelj web stranice može očekivati unutar tog odlomka. Naslovi također služe kao svojevrsni orijentiri da bi se čitatelj lakše snalazio unutar članka i shvatio poruku koju mu želimo prenijeti.
Iako često nastojimo sa „bombastičnim“ naslovima privući čitatelja da nastavi sa čitanjem, kod web stranica preporučljivo je da naslovi prvenstveno budu u službi sadržaja i da na taj način sadržaj članka bude što pregledniji i lakši za čitanje.
Naslovi i SEO?
Ljudi vole stavljati fokusirane ključne riječi u naslove očekujući bolje pozicioniranje na Googlu. Iako bi se o utjecaju ključnih riječi u naslovu moglo diskutirati, činjenica je da se ključna riječ mora nalaziti u jednom ili više podnaslova unutar članka.
Važno je da je sadržaj našeg članka vezan uz željenu ključnu riječ te se na taj način ključna riječ može nalaziti unutar jednog ili više podnaslova. Ako pretjeramo sa stavljanjem ključnih riječi unutar naslova i podnaslova, naš članak može djelovati čudno i dovesti u pitanje vjerodostojnost sadržaja članka (čitatelji će doći do zaključka da je članak pisan isključivo radi boljeg rangiranja na Googlu).
Iako naslovi nisu najznačajniji element za SEO, oni su značajni za čitatelje jer im pomažu da shvate o čemu se radi u članku. Na isti način kako naslovi služe čitateljima da shvate o čemu govori članak, isto se odnosi i na Google.
Korištenje naslova
Sometimes developers also talk about headings. They usually talk about <H1> and <H2>, <H3>, <H4>. Just to translate a little: H1 is the title of the page or the blog post, and you should only use it once. The other headings can be used multiple times, as long as it makes sense. It’s a hierarchical structure, so before you use H3, you should have used H2. But you can go back and use H2 after you’ve used H3. Here’s an example of a heading structure:
Kada uređujemo tekst našeg članka na web stranici (korištenjem nekog od CMS – WordPress, Joomla…) u svakom uređivaču teksta imamo oznake <H1>, <H2>, <H3> sve do <H6> ili su iste prikazane različitim veličinama teksta. Ove oznake predstavljaju razine naslova i služe nam za izradu strukture članka koji želimo prikazati na našoj web stranici.
<H1> je oznaka za glavni naslov naše stranice (npr. O nama, Kontakt i sl.) ili naše objave – bloga i ona se smije upotrijebiti samo jedamput. Ostali naslovi predstavljaju hijerarhijsku strukturu i mogu se upotrebiti više puta, kako bi poboljšali razumljivost članka. Važno je pratiti hijerarhiju – npr. podnaslov razine <H3> ne može se nalaziti samostalno već mora biti unutar <H2>.
Prikazat ćemo primjer strukture naslova unutar jednog članka:
H1: Naš proizvod X je odličan
H2: Zašto je naš proizvod X odličan
H3: X proizvodimo u više boja
H3: X je fleksibilan
H3: X je povoljan
H2: Gdje kupiti naš proizvod X?
H3: U našem web shopu?
H3: U našim trgovinama?
H2: Zaključak o proizvodu X.
Ukoliko vam stilski više odgovara da koristite podnaslove H4, H5 i H6 umjesto H2 i H3, to se može ali vodeći računa o hijerarhiji – H4 mora biti prije H5 i H6 i sl.
Nemojte zaboraviti koristiti naslove!
Kao zaključak možemo reći da su naslovi izuzetno važni za čitatelje i da će njihovo pravilno korištenje povećati vjerovatnoću da će ljudi pročitati vaš članak. Isto tako vi pomažete i Googlu da lakše shvati strukturu vašeg članka i na taj način pomažete u boljem pozicioniranju na pretraživačima – SEO.