Svaka web stranica mora biti dobro organizirana i imati određenu strukturu, jer bi u suprotnom to bio samo skup zasebnih stranica. Struktura stranice je potrebna kako bi se posjetitelji mogli jednostavno kretati od jedne stranice na drugu. Isto tako Google koristi strukturu web stranice kako bi odredio koji je sadržaj važniji a koji manje važan. U ovome članku objasnit ćemo ključne značajke strukture web stranice.

Zašto je važna struktura web stranice?

Strukturiranje web stranica ima veliki značaj kako za korištenje web stranice, tako i za njezino pronalaženje na tražilicama. Kod mnogih stranica ne postoji jasna struktura koja bi ciljano vodila posjetitelja do proizvoda ili usluge koju on traži.
Isto tako jasna struktura web stranice pomaže i Googlu i na taj je način stvarno značajna za SEO (optimizaciju za pretraživače).
U nastavku ćemo detaljnije objasniti zašto je dobro imati dobro strukturiranu web stranicu.

1.   Važnost za posjetitelje web stranice

Struktura web stranice ima veliki značaj za iskustvo posjetitelja vaše web stranice. Ukoliko posjetitelji nađu željene proizvode i informacije povećava se mogućnost da oni postanu klijenti ili kupci. Drugim riječima, vi im morate kroz dobru strukturu web stranice omogućiti lako kretanje kroz vaše proizvode ili usluge.

Navigacija mora biti jednostavna. Morate kategorizirati svoje stranice i proizvode na način da se oni mogu lako pronaći. Novi posjetitelji trebaju odmah vidjeti koju vrstu usluga ili proizvoda vi nudite.

2.   Važnost za SEO

Struktura web stranice ili web shopa ima veliki utjecaj na njezino pozicioniranje na tražilicama. Možemo navesti tri glavna razloga:

1.  Pomaže Googlu da razumije vašu web stranicu

Struktura web stranice daje Googlu jasne znakove gdje pronaći najvažniji sadržaj. Struktura vaše stranice određuje da li će pretraživači razumijeti o čemu je vaša web stranica ili što prodajete. Ona isto tako određuje da li će pretraživači moći lako pronaći i indeksirati sadržaj određene stranice ili proizvoda. Dobra struktura vodi ka boljem pozicioniranju na Googlu.

2.  Spriječava da se nadmećete sa vlastitim sadržajem

Sadržaj na pojedinim stranicama vaše web stranice može biti dosta sličan što je i razumljivo s obzirom da se više njih odnosi na slične usluge ili proizvode koje nudite na svojoj web stranici. Google ne može znati koja je od tih stranica važnija, tako da će se one međusobno nadmetati za bolje pozicioniranje na Googlu. Vi morate pomoći Googlu da najbolje pozicionira stranicu koja je za vas najvažnija. Da bi to postigli morate izgraditi dobru unutarnju strukturu tako da spriječite međusobno nadmetanje vlastitih stranica.

3. Suočava se s promjenama na vašoj web stranici

Proizvodi koje prodajete u vašem web shopu se vremenom mijenjaju, isto kao i sadržaj koji ste napisali. Dodali ste novu kolekciju proizvoda nakon što je stara rasprodana. Isto tako informacije koje ste objavili na web stranici su zastarjele i više ne želite da se one prikazuju na web stranici. Struktura web stranice mora se suočiti i s ovom vrstom promjena vaše web stranice.

Kako napraviti dobru strukturu web stranice?

Strukturitanje web straniceSada ćemo objasniti kako izgleda idealna struktura web stranice te probati objasniti kako da to primjenite na vašoj web stranici.

Idealna struktura stranica

Struktura web stranice mora nalikovati piramidi. Na vrhu je naslovnica (početna stranica) a ispod nje se nalaze stranice svrstane u kategorije. Kod većih web stranica poželjno je napraviti i podkategorije unutar glavnih kategorija. Unutar tih kategorija i podkategorija imat ćete velik broj pojedinačnih stranica ili stranica proizvoda.

Podijelite vaše stranice u kategorije

Ukoliko još nemate vaše stranice ili proizvode razvrstane u kategorije bilo bi dobro da to uradite što prije. Nakon što ste napravili kategorije povežite iste na glavni izbornik vaše web stranice.

Kategorije podjednake veličine

Morate uvijek voditi računa o tome da su kategorije podjednake veličine. Ukoliko neka kategorija značajno naraste sa brojem stranica ili proizvoda, podijelite je na dvije glavne kategorije. Kao dobro pravilo može se uzeti da ni jedna kategorija ne bi smjela biti više nego dvostruko veća od druge kategorije. Na ovaj način postiže se bolji uvid u sadržaj vaše web stranice.

Struktura unutarnjih linkova

Struktura unutarnjih linkova na web stranici je od velikog značaja. Svaka stranica na vrhu piramide trebala bi imati linkove na stranice koje su neposredno vezane na nju. Isto tako, sve podstranice moraju biti vezane na stranicu na vrhu piramide. Na vrhu mora biti izuzetno značajan sadržaj i na njega se moraju vezati sve vaše pojedinačne stranice.

Kako su ove stranice sadržajno međusobno usko povezane, značajno se povećavaju vaši izgledi za dobro pozicioniranje na pretraživačima, jer im linkovi pomažu u određivanju relevantnog sadržaja.

Kako su sve pojedinačne stranice unutar određene kategorije vezane na pojedinu glavnu stranicu, to omogućuje pretraživačima da odrede glavne stranice po pojedinim sadržajnim cjelinama.

Kategorije i tagovi

Tagovi na web straniciDodavanje kategorija i tagova daje vašoj web stranici dodatnu strukturiranost, a što je posebno važno za Google.

Kategorije, kao što smo već spomenuli daju hijerarhijsku, piramidalnu strukturu web stranice tako da možete imati kategorije, podkategorije i pod-podkategorije. Tagovi nemaju hijerarhiju, već pomovno povezuju različite stranice i proizvode. Uspoređujući web stranicu sa knjigom, kategorije možemo promatrati kao sadržaj na početku knjige, dok tagove možemo smatrati kao indeks pojmova, na kraju knjige.

Prikazivanje tagova u velikoj mjeri zavisi od teme ili predloška koji koristite na vašoj web stranici i obično se nalaze na kraju stranice ili proizvoda. Tagovi nisu korisni samo za Google već pomažu i posjetiteljima kako bi lakše pronašli više sadržaja o istoj temi.

Ključni sadržaj web stranice

Stvarno važan sadržaj stranica nazivamo ključni sadržaj. Ključne stranice ili članci su najznačajniji sadržaj vaše web stranice. To je sadržaj koji točno reflektira vaše proizvode ili usluge, odnosnu svrhu vaše web stranice. Malo proširivanje sadržaja vezanog uz vaš posao može biti dobra strategija za privlačenje dodatnih posjetitelja i potencijalnih klijenata.

Kao što smo već spomenuli, ključni sadržaj se treba nalaziti pri vrhu strukture vaše web stranice i fokusirati se na najznačajnije ključne riječi. Ukoliko biste željeli da netko pročita npr. četiri stranice koje će ga upoznati sa vašom djelatnošću, onda to moraju biti upravo ključne stranice. Najčešće naslovnica ili početna stranica ima direktne linkove na ključnom mjestu koji vode na te stranice.

Web stranice moraju imati najmanje jednu do dvije ključne stranice, a maksimalno osam do deset. Stranice glavnih kategorija također mogu predstavljati dobre ključne stranice, ali je važno da one pruže stvarno dobar uvodni sadržaj i na taj način potaknu posjetitelje da dublje uroni u sadržaj web stranice.

Praktični savjeti kako napraviti dobru strukturu web stranice

SEO struktura web stranice i GoogleStruktura vaše web stranice je dinamična i ona mora pratiti i odražavati promjene vaše djelatnosti. Ukoliko redovno ne vodite računa o strukturi svoje web stranice ona će vremenom postati ogromni skup nepovezanih stranica. Vaše stranice ili proizvodi više se neće uklapati u postojeće kategorije i više neće biti koherentnosti vaše web stranice.

Uklonite zastarjele stranice i preusmjerite ih na nove stranice

Kod izrade web shopa naprave se kolekcije  proizvoda za različite sezone. Stari neprodani proizvodi se stavljaju na akciju i po svoj prilici će se prodati. Ukoliko ne očekujete da će se isti proizvodi prodavati i iduće sezone, najbolje je ukloniti te proizvode i pripadajuće kategorije iz strukture web stranice.

Ipak, vremenom te stranice su stekle vrijedne linkove koje ćete željeti zadržati iako sama stranica na koju su usmjereni više ne postoji. Iz tog razloga potrebno je preusmjeriti linkove.

Preusmjeravanje stranica nije previše zahtjevno. Postoje kvalitetni dodaci za WordPress i Joomlu koji taj posao dodatno pojednostavljuju. Najjednostavnije je preusmjeriti te linkove na novi proizvod koji je zamjenio postojeći, ili na stranicu odgovarajuće kategorije. U krajnjem slučaju možete te linkove preusmjeriti i na naslovnicu, kako te zastarjele stranice ne bi narušavale strukturu vaše web stranice.

Provjerite izbornik web stranice

Kada se vaši poslovni ciljevi ili vaša web stranica promijene, to se mora reflektirati i na izbornik web stranice. Kada započnete restrukturiranje vaše web stranice pokušajte prilagoditi postojeći sadržaj trenutnoj strukturi vašeg izbornika. Vidjet ćete da se određeni sadržaj više ne uklapa u postojeće stavke izbornika. Promijenite strukturu izbornika ali povežite postojeći sadržaj na te nove stavke. Na taj način Google i vaši posjetitelji će još uvijek moći pronaći te stranice.

Razmotrite kategorizaciju web stranice

Napravite pregled kategorija, podkategorija, proizvoda i pojedinih stranica kako bi vidjeli da li je kategorizacija još uvijek dobra. Provjerite da li se vaše kategorije i podkategorije još uvijek daju logični pregled vašeg asortimana proizvoda. Sigurno ćete primjetiti da su određeni proizvodi puno prodavaniji od drugih ili da imate puno više članaka o jednoj temi nego o drugima.

Ukoliko jedna kategorija značajno naraste u odnosu na druge vaša piramida se može narušiti. Razmislite da podijelite tu kategoriju u dvije različite kategorije. Isto tako, ukoliko se određene kategorije smanje razmotrite objedinjavanje više manjih kategorija u jednu veću. Nastojte da broj glavnih kategorija ne prijeđe osam do deset i ukoliko obrišete neku kategoriju obavezno je preusmjerite na neku od postojećih kategorija.

Obavijestite Google o promjenama strukture web stranice

U svakome slučaju nakon svake promjene strukture web stranice potrebno je obavijestiti Google o tim promjenama. Kod nekih web stranica to se dešava automatski, a kod drugih je potrebno napraviti novu mapu web stranice i proslijediti je putem Google Search Console. Kod izrade web stranica izrada mape web stranice i njezino prosljeđivanje je uključeno u cijenu izrade web stranice.

Dupli sadržaj na web stranici

Isti sadržaj se često prikazuje na više lokacija na vašoj web stranici. Posjetitelje to obično ne brine jer su našli sadržaj zbog kojeg su došli na web stranicu. Ali pretraživačima je važno znati koji sadržaj da prikažu, kako ne bi prikazivali isti sadržaj više puta.

Također, kada druge web stranice postave linkove na vaš proizvod ili članak, velika je šansa da će se neke vezati na jednu lokaciju, a druge na drugu lokaciju. Kada bi se sve te stranice vezale samo na jednu lokaciju značajno bi se povećala vaša šansa za visoko pozicioniranje na pretraživačima.